1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Hemligastugan 1.11

Diskussion i 'Nyheter' startad av bl0m1, 26 November 2016.

1. bl0m1

bl0m1 Owner Staff Member Owner

Hej alla Spelare!

Välkomna in till den uppdaterade 1.11 versionen av HemligaStugan.

För att komam till den nya kartan skriv /spawn

Man kommer kunna teleportera till den gamla survivalkartan och hämta items.
    Detta kommer vara möjligt i 30 dagar, sedan kommer den gamla kartan tas bort.

Vi har valt att göra vissa förändingar på servern:
    1. Games har försvunnit i sin nuvarande form och kommer att integreras i survivalkartan.
    2. Creative kommer endast att ha kvar en karta (overworld)
    3. Hubben kommer förvinna och alla nya spelare kommer komma rakt in i survival kartan.
    Tyvärr har uppgraderingen medfört att alla homes som tidigare funnits är borttagna, för att komma till gamla homes:
    • Skriv /warp oldspawn
    • Gå till: Denna hemsidan och skriv in ditt användarnamn och klicka fortsätt
    • Kopiera det som står under kommando och klistra in det i minecraft och klicka enter

Skulle ni märka av några buggar så skriv dem till någon staff eller skriv om det i formusdelen som är skapade för ändamålet: https://hemligastugan.se/forums/Buggar/

Vi ses ingame,
    Hemligastugans staff

Last edited: 27 November 2016
  2. oscan2004

oscan2004 New Member

Skulle vilja påstå att ny karta är väldigt onödigt eftersom att jag knappt byggt klart mitt hus, 1.11 karta kan loadas in om du går in i en ny chunk, ni bytte för ett HALVT år sedan...., skulle vilja påstå att det hade varit smartare att behålla det i 1.10 eller bara byta till 1.11 (om det går då..)

3. DeosOne

DeosOne Guest

jag ser fram emot en nykarta. har redan planerat en plats jag vill börja på, du är lite ute och cyklar med att dem bytte karta för 6 månader sen. och har du knappt börjat bygga så gör det inget för dig att börja om i jämnförelse med andra som spenderat X antal många timmar (som mig själv) har säket en 250h gametime på kartan från 1.10. nystart ger nya möjligheter !

4. oscan2004

oscan2004 New Member

Det kanske lät som om jag bara lagt ner nån timme på min bas/hus, men jag har lagt ner x antal dygn på den basen...

5. oscan2004

oscan2004 New Member

Tycker själv att du är ute och cyklar med "nystart ger nya möjligheter!" :p

6. edis_11

edis_11 Guest